BIM lietuviškuose infrastruktūros projektuose: UAB „Kelprojektas“ patirtis

UAB „Kelprojektas“ buvo tarp pirmųjų įmonių Lietuvoje, pradėjusių naudoti statinio informacinio modeliavimo procesą ir BIM skaitmeninį modelį. Dirbdami inovatyviausiomis technologijomis „Kelprojekto“ specialistai kuria pažangiausius transporto infrastruktūros projektus ir kelių rekonstrukcijos sprendinius. BIM taikymas suteikia pridėtinės vertės automatizuojant projektavimo, brėžinių ir žiniaraščių parengimo procesus, vizualizacijų kūrimą ir eismo intensyvumo skaičiavimus. Atlikdami BIM modelių analizę „Kelprojekto“ specialistai gali identifikuoti klaidas ir sklandžiau vykdyti visą projektavimo procesą.

Jaku ziedo II_etapasVienas iš sėkmingai įgyvendintų ir aukštai įvertintų infrastruktūros projektų – „Kelprojekto“ sukurtas Jakų sankryžos rekonstrukcijos projektas, gavęs ne vieną apdovanojimą. Jakų žiedas – intensyviausiai šalyje naudojamas užmiesčio eismo žiedas, kuriuo per parą pravažiuoja apie 25 tūkstančiai automobilių. Be to, tai – didžiausia tokio tipo sankryža Lietuvoje.

Jakų žiedas yra valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalis, jungiantis magistralę su Klaipėdos miesto Vilniaus plentu. Šiame žiede kertasi daug transporto krypčių: magistraliniai keliai A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, A13 Klaipėda–Liepoja, krašto keliai Nr.141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, Nr.227 Jakai–Dovilai–Laugaliai ir Klaipėdos miesto Tilžės gatvė.

 „Kelprojektas” atliko Jakų sankryžos rekonstrukcijos I ir II etapų techninius projektus:

  • atlikti inžineriniai geologiniai tyrinėjimai;
  • suprojektuotas krypčių Kaunas-Klaipėda ir Klaipėda–Kaunas rekonstravimas, įrengiant virš žiedo estakadą antrame lygyje su privažiavimo keliais, rekonstruojant esamų kelių išsiskyrimus įvažiavimui į žiedinę sankryžą nuo kelių Kaunas– Klaipėda ir Klaipėda– Kaunas, rekonstruojant tunelinį pravažiavimą po esamu A1 keliu. Estakados Kaunas-Klaipėda kryptimi ilgis – 609,9 m. Tai – ilgiausia estakada Lietuvoje;
  • suprojektuota estakada krypčiai Kaunas–Palanga antrame lygyje (317,24 m. ilgio) ir estakada krypčiai Palanga – Kaunas trečiame lygyje (552 m. ilgio);
  • Jaku ziedo II_etapas_2atliktas inžinerinių tinklų (elektros, paviršinių nuotekų ir kt.) rekonstrukcijos projektas;
  • pateikti triukšmą slopinančių priemonių projektiniai sprendiniai;
  • pateikti saugaus eismo organizavimo projektiniai sprendiniai;
  • pateikti modernaus apšvietimo projektiniai sprendiniai ir kt.

„Kelprojekto“ inžinierių naudota programinė įranga:

AutoCAD Civil 3D, Autodesk 3ds Max Design, AutoCAD Raster Design, AutoCAD, AutoCAD LT, Bentley Microstation, STADD, SOFiSTiK, Ansys, PVT VISSIM.

Projektuojant Jakų sankryžos rekonstrukciją, skaitmeninis statinio modelis buvo sukurtas naudojant programinę įrangą AutoCAD Civil 3D. Naudojant BIM modelio informaciją su 3ds Max Design sukurta vizualizacija. Tiltų konstrukcijų brėžiniams naudota „Bentley Microstation“ programinė įranga, o konstrukcijų skaičiavimams ir analizei – Ansys programinė įranga.

Sprendimai

Jaku sankryzos rekonstrukcija-1Projektuojant Jakų sankryžos rekonstravimą, reikėjo įvertinti daugybės kelių susikirtimo Jakų sankryžoje ypatumus ir parinkti efektyviausius projektinius sprendinius. Taip pat teko atsižvelgti į ribotą erdvinį sklypo plotą, skirtą Jakų sankryžos rekonstrukcijos projektavimui ir statybai.

Jakų sankryža išsiskiria itin sudėtingais technologiniais eismo srautų modeliavimo ir statinių konstrukciniais sprendimais:

  • rekonstruota sankryža yra trijų lygių: estakada Kaunas – Palanga kryptimi įrengta antrajame, o Palanga – Kaunas kryptimi trečiajame lygyje;
  • estakados išsiskiria savo ilgiu: pirmame etape suprojektuota ilgiausia Lietuvoje 610 m. keturių eismo juostų estakada kryptims Kaunas-Klaipėda, Klaipėda-Kaunas; antrajame darbų etape suprojektuotos ir įrengtos dvi estakados – 317 m ilgio Kaunas–Palanga ir 552 m ilgio Palanga-Kaunas kryptimis;
  • projektuojant Jakų sankryžos rekonstrukciją, panaudota esama žiedinė sankryža;
  • Jakų sankryžos projektiniai sprendiniai taip parinkti, kad įvykus avarijai sankryžoje, eismo srautams tai didelės įtakos neturi – galimas apvažiavimas žiedu ir kt.

Rezultatai ir apdovanojimaiJaku sankryzos rekonstrukcija-2Didžiausios Lietuvoje Jakų sankryžos rekonstrukcijos projektas išskirtinis savo sudėtingumu ir apimtimi. Tai vienas iš moderniausių kelių infrastruktūros objektų Lietuvoje.

  • 2012 m. „Jakų sankryžos rekonstravimo techninis projektas” pripažintas Lietuvos metų gaminiu (Lietuvos pramonininkų konfederacija) ir įvertintas aukso medaliu.
  • „Kelprojekto“ patirtis dirbant BIM technologijomis buvo įvertinta ir už Lietuvos ribų: 2013 metais „Autodesk Excellence in Infrastructure Awards“ konkurse Jakų sankryžos rekonstrukcijos projektas buvo įvertintas geriausių pasaulyje infrastruktūros projektavimo specialistų ir įtrauktas į 2013 m. „Autodesk“ apdovanojimų leidinį.
Share Button