Efektyvi „Autodesk Revit“ modelio priežiūra: BIM modelio kokybės ir našumo palaikymas (I dalis)

Kiek kartų nervinotės dėl lėtai užkraunamo BIM modelio? Turbūt kiekvienam yra tekę susidurti su situacija – mėginant atidaryti modelį ar atlikti ne itin sudėtingą užduotį, tenka laukti tuščiai spoksant į kompiuterio ekraną ir eikvojant savo brangų laiką. Su tokia nereikalinga ir švaistūniška darbo praktika ypač dažnai susiduria tie, kuriems tenka dirbti su dideliais projektais. Deja, tokios problemos dažniausiai nesulaukia pakankamai dėmesio atsiradus pirmiesiems jų ženklams. Lėtas modelio užkrovimas įprastai „nurašomas“ menkiems kompiuterio pajėgumams.

Norint pilnai suprasti, kodėl taip nutinka ir ką galima padaryti siekiant padidinti darbo su BIM modeliu efektyvumą, visų pirma turime atkreipti dėmesį į problemos esmę – nuolatinį modelio kokybės palaikymą bei darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, kad jie mokėtų braižyti, modeliuoti ir valdyti informaciją pagal tam tikrą standartą. Pirmiausia reikia suprasti, kad darbas su BIM modeliu paremtas sąveika tarp įvairių elementų, t. y. informacija „Autodesk Revit“ modelyje yra valdoma taisyklių ir sąsajų. Jeigu jų nebus paisoma ir tinkamai laikomasi, statinio modeliavimas gali tapti nenuosekliu, netvarkingu ir lėtesniu nei galėtų būti. Norime jums padėti palaikyti gerą BIM modelio „sveikatą“, kad kiek įmanoma išvengtumėte netvarkos, todėl paruošėme sąrašą įrankių ir būdų, kurie padės jums dirbti efektyviau.

Vidinė „Revit“ perspėjimų sistema (angl. Revit Warning System)

Perspėjimai apsaugo modelio ir projekto duomenų vientisumą. Ne visi jie turi įtakos darbo našumui, mažiau svarbūs skirti tik informuoti naudotoją. Didesniame modelyje susidūrus su tūkstančiais perspėjimų reikia turėti strategiją, kaip su jais tvarkytis ir laiku išspręsti. Geriausia darbo praktika atskleidžia, kad, dar prieš prasidedant intensyviam modeliavimo procesui, projekto komanda turi paruošti aiškų planą, kaip į perspėjimus bus reaguojama ir kaip jie bus sprendžiami. Susidėkite prioritetus: našumas, tikslumas, dokumentacija. Perspėjimų įprastai padaugėja prieš terminų pabaigas, o kai kurie įspėjimų tipai yra dažnesni skirtinguose projekto etapuose. Svarbu žinoti, kurie perspėjimai turi didelę reikšmę modelio veikimui, ir juos ištaisyti.

Perspėjimų tipai:

  • Informaciniai įspėjimai (Informative Warnings) – praneša jums apie klaidas ir įprastai yra patariamieji, o ne kritiniai.
  • Rimtas įspėjimas (Serious Warning) – gali būti ignoruojamas, tačiau turėtų būti pašalintas laiku.
  • Kritinė klaida (Critical Error) – privaloma išspręsti. Atkreipkite dėmesį, kad problemas keliančius elementus galima rasti pagal jų ID numerį.
  • Lemtinga klaida (Fatal Error) – pranešimas apie rimtą problemą modelyje arba vienkartinė staigaus, sunkiai prognozuojamo sutrikimo pasekmė. Lemtinga klaida paprastai nutraukia darbo su „Revit“ modeliu sesiją: pakitimai nebūna išsaugoti, todėl naują sesiją privalėsite paleisti naudojant atsarginį modelį.

Kaip tvarkyti „Revit“ perspėjimus:

  1. Galima juos tiesiog ignoruoti, bet tai – netvarus sprendimo būdas.
  2. Spręsti, vos tik jie atsiranda – taip pat netvaru.
  3. Samdyti specialistą, kuris nuolat prižiūrėtų BIM modelį – galimas sprendimo būdas, bet tinkamas tik tuo atveju, jei spaudžia laikas. Kodėl to nereikėtų praktikuoti nuolatos? Nes tikėtina, jog problemos vėl pasikartos, o projekto komanda su jomis nemokės tvarkytis.
  4. Suteikti komandai žinių, kaip šalinti problemas – idealu. Tai efektyviausias būdas tvarkytis su įspėjimais, nes sumažina pasikartojančių problemų modelyje tikimybę.

Perspėjimai įprastai kaupiasi projekto faile ir, laikui bėgant, daro neigiamą įtaką darbo su BIM modeliu efektyvumui. Patogus visų įspėjimų tikrinimo būdas – atidaryti „Revit“ perspėjimų peržiūros langą, esantį įrankių juostos viršuje. Iš ten galima eksportuoti „Revit“ klaidų ataskaitą .html tekstinio failo formatu ir paruošti „Excel“ principais grįstą perspėjimų suvestinę, arba, jei reikia, tiesiog pasidalinti ataskaita projekto komandos viduje.

„Autodesk Revit“ perspėjimų peržiūros langas

Vidinis „Revit“ audito įrankis

Audito funkcija (Audit) nuskaito, aptinka ir ištaiso sugadintus modelio elementus, tačiau ji nesuteikia informacijos apie tai, kuriuos elementus sutaisė.

Modeliui turi būti atliekamas reguliarus tikrinimas / auditas – kas dvi savaitės didesniems failams, kartą per mėnesį mažesniems, arba bent jau kiekvieno projektavimo etapo pabaigoje. Idealu, kai auditą atlieka komandoje labiausiai patyręs „Revit“ naudotojas. BIM modelio auditas gali užtrukti kiek ilgiau, atsižvelgiant į failo dydį ir modelio sudėtingumą.

Tęsiant kalbą, kaip palengvinti darbo eigą ir našumą, reikia nepamiršti, kad projektas turėtų būti susietas su vidiniais kompanijos standartais, pvz., reikalingos aiškios vardų suteikimo, numeravimo taisyklės ir pan. Tai padeda išvengti painiavos dirbant modelyje, t. y. braižant, skaičiuojant ar kuriant dokumentaciją. „Revit“ darbo rinkiniai (worksets) ypač naudingi norint modeliuoti nuosekliai ir kontroliuoti failo dydį. Industrijoje nusistovėjusi darbo praktika rekomenduoja sukurti ir turėti parengtą standartizuotą reguliaraus audito šabloną, kuriame ne tik apibrėžiami audito tikslai ir metodai, bet ir nurodoma, kaip spręsti iškilusias problemas BIM modelyje. Tai gali būti esamo modelio ir kompanijos standartų laikymosi lyginamoji ataskaita, kuria remiantis būtų atliekamas auditas.

Antroje straipsnio apie „Revit“ modelio kokybės priežiūrą dalyje apžvelgsime, kaip galima sumažinti „Revit“ perspėjimų skaičių ir palaikyti aukštą modeliavimo darbų našumą.

Share Button

Leave a Reply