Kūrybiškumo ir kompiuterinio projektavimo programinės įrangos sąsajos. 1 dalis

3D grafika.jpgArchitekto profesijai kompiuterinių technologijų atsiradimas padarė didelę įtaką: kompiuterinė grafika iš esmės pakeitė braižymo procesą, suteikė galimybę greitai ruošti ir koreguoti projektus. Vis dėlto pasigirsta nuomonių, kad programinė įranga riboja kūrybiškumą. Esą naujausiomis technologijomis sukurti pastatai yra neišraiškingi, o šiuolaikinė – „stiklainių“ – architektūra nekūrybiška būtent dėl to, kad architektai mažai dirba pieštuku, o kompiuteris trukdo laisvai išreikšti architektūrines idėjas.

KŪRYBINIO PROCESO EIGA IR DARBO PRIEMONĖS

Projektavimo veiklą galima įvardinti kaip koncepcijų paieškų ciklą, kuris vyksta tol, kol architektas galiausiai lieka patenkintas savo sprendimais. Bandant perteikti mintyse esančias vizijas, jos vystosi ir patiria daugybę transformacijų, kol kūrėjas bando idėją perteikti ir ieško suderinamumo tarp mintyse esančios vizijos ir būsimo statinio. Darbo priemonių paskirtis – nedelsiant užfiksuoti idėjas, kad būtų galima peržiūrėti ir analizuoti kūrybinio proceso įrašus.

Klasikiniai projektavimo įrankiai apima platų darbo priemonių spektrą. Tarp jų yra pieštukas ir papierius, kartonas ir klijai, molis ir viela. Visos šios priemonės turi šį tą bendro: yra lanksčios, prisitaikančios, bet užmaršios, be to, iššaukiančios pasikartojančius veiksmus.

Automatizuoto projektavimo technologijos, priešingai, yra tikslios, paremtos tvirtais geometriniais ryšiais. Pažangi parametrinė programinė įranga padeda išvengti susitelkimo į linijų braižymą ir leidžia modelį išbaigti labiau nei tradicinės architektūrinio projektavimo priemonės. Be to, programos, kuriuos leidžia tarpusavyje sklandžiai perduoti brėžinius visiems komandos dalyviams, padeda išvengti klaidų ir visiems paruošti tarpusavyje suderintus tikslius darbo brėžinius.

KAS IŠ TIESŲ YRA KŪRYBIŠKUMO STABDŽIAI?

Žinoma, iki kompiuterių atsiradimo taip pat buvo įgyvendinami be galo kūrybingi projektai. Paryžiaus Dievo Motinos katedra, A. Gaudi sukurta Šv. Šeimynos bažnyčia, Tadžmahalo mauzoliejus ir kiti įsimintini architektūros paminklai buvo sukurti nenaudojant kompiuterinių technologijų. Tačiau reikia nepamiršti ir kitų faktorių: šiais laikais statybos trukmė ir biudžetas yra žymiai svarbesni, ir niekas negali tikėtis, kad projekto įgyvendinimo trukmė bus neribota, be fiksuoto biudžeto, mokantis iš klaidų statybos aikštelėje ir pan. Tokie laikai jau senokai praėjo.

Dabar svarbu kruopščiai suprojektuoti ne tik objektą, bet ir visus projekto įgyvendinimo etapus, trukmę ir biudžetą. Moderniausios šiuolaikinės technologijos tai leidžia, tad kodėl gi nesinaudoti našesniais darbo įrankiais, kad užduotis būtų galima atlikti kuo greičiau ir kokybiškiau? Nereikia bijoti naujovių, nes baimė ir konservatizmas yra vieni iš kūrybiškumo stabdžių.

Kūrybiškumas – tai pačios gamtos dovanotas gebėjimas atsisakyti stereotipų ir kurti naujas idėjas. Kūrybiškų žmonių mąstymas pasižymi lankstumu, originalumu, spontaniškumu, be to, jie labiau linkę į naujoves, kurios leidžia gimti naujoms mintims ir sudaro sąlygas originaliems, novatoriškiems sprendimams.

Kaip jau minėta, konservatizmas yra vienas iš kūrybiškumo stabdžių. Dažnai architektai patys apriboja savo kūrybiškumą nesidomėdami, kokios programos yra rinkoje ir ką jos gali. Juk yra programų, skirtų eskizuoti, modeliuoti, kurti virtualią realybę. Ne veltui sukurti programų rinkiniai, kurių tikslas – pateikti visus projektuotojui reikalingus įrankius vienoje vietoje. Nežinodamas, ką kokie įrankiai gali, kūrėjas pats apriboja savo kūrybiškumą.

Kita problema – dalis projektuotojų, kurie turi 3D modeliavimo programas, galvodami apie galutinį rezultatą susikoncentruoja į brėžinius, kuriuos reikės pateikti statytojams, o ne į patį kūrybos procesą, todėl neišnaudoja visų modeliavimo galimybių.

O gal jūs esate išties kūrybingas, puikiai valdote turimą programinę įrangą, tačiau vistiek negalite išreikšti visų savo kūrybinių idėjų? Gali būti, kad naudojate netinkamas darbo priemones. Jei jūs vis dar dirbate su seniai įsigyta ir niekada neatnaujinta programa, kai tuo tarpu jūsų konkurentai naudoja pažangiausias 3D technologijas, norint su jais konkuruoti teks pasitelkti atitinkamų įrankių arsenalą. Juk važiuodami dviračiu negalite tikėtis laimėti „Formulė-1“ lenktynių. Ta pati situacija ir projektuotojų rinkoje – laimi tie, kurie yra ne tik labai kūrybingi, bet ir inovatyvūs. Todėl 3D modeliavimo programinė įranga sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Dėl kokių priežasčių? Apie tai – 2-oje šio straipsnio dalyje.

Share Button

Leave a Reply